فن بیان در بازاریابی تلفنی در فروش بیمه عمر

آنچه در این صفحه می‌خوانید:

فن بیان در بازاریابی تلفنی در فروش بیمه عمر، یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای هر بازاریاب و فروشنده که منجر به افزایش میزان فروش خواهد شد، تقویت فن بیان است. این مهارت، در هر نوع بازاریابی ( حضوری و تلفنی یا … )، اساسی است و به توانمندی نماینده بسیار کمک می‌کند.

فن بیان در بازاریابی تلفنی

امروزه، تلفن مارکتینگ یکی از روش‌های محبوب در بازاریابی است که به عنوان یک منبع درآمد برای  بسیاری از کسب و کارها در سراسر جهان شناخته شده است. این روش نقش اساسی در تامین درآمد برای فروشنده است. برای جذب مشتریان و ایجاد اعتماد، فن بیان به عنوان یکی از مهارت‌های اساسی مطرح می باشد.

فن بیان در بازاریابی تلفنی در فروش بیمه عمر

در بازاریابی تلفنی، قدرت کلام به عنوان تنها ابزار ارتباطی در اختیار شما قرار می‌گیرد که برای جذب مخاطبان کافی نیست. این نوع بازاریابی دو نوع است که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازم.

  1. حالت اول تماس با مشتریان فعلی : بازاریاب با شناخت مشتری، از طریق تماس‌های تلفنی سعی می‌کند او را به خرید محصولات جدید دعوت کند، همانند پیامک‌های تبلیغاتی که از سوی شرکت یا فروشگاهی که قبلاً از آن خرید کرده‌اید، دریافت می‌کنید. در بیمه عمر ، وقتی شما برای دوباره فروختن به لیست مشتریان قبلی مراجعه میکنید یا نمایندگانی که جنرال کار میکنند برای فروش بیمه عمر با مشتریان بیمه های اموالشان تماس میگیرند.
  2. در حالت دوم، بازاریابی کاملاً با حالت اول تفاوت دارد. در این حالت، فروشنده باید به دنبال مشتریان جدید واجدالشرایط بگردد و شرکت یا محصولات را به آن افراد معرفی کند.کاری بسیار سخت که هنر متقاعد کردن و ارتباط گرفتن نقش مهمی را ایفا میکند.

نکات مهم که باعث افزایش فروش تلفنی بیمه میشود:

  • آموزش و مهارت‌های فروش: گذراندن آموزش‌های مناسب برای بهبود مهارت‌های فروش تلفنی، ارتقاء قابلیت‌های ارتباطی و توانایی‌های مذاکره. از این نظر مهم است که رفتار مصرف کننده دائم در حال تغییر است و فروشنده اگر خود را به روز نکند از بازار حذف می شود.
  • شناخت کامل محصول: فروشندگان باید اطلاعات کامل و دقیقی در مورد محصولات بیمه داشته باشند تا بتوانند نیازها و مزایای محصولات را به مشتریان ارائه دهند. اینکه من فقط کارشناس فروش بیمه عمر هستم برای مشتریان کافی نیست . شما باید اطلاعاتتان را در رابطه با مابقی رشته ها افزایش دهید. چون مشتری پاسخ  سوال ها و دغدغه های امروزش را از شما می خواهدو بعید است دغدغه روز مردم بیمه های اتومبیل نباشد!
  • شناخت دقیق مشتری: فهم عمیقی از نیازها و خواسته‌های مخاطبان به کمک بهترین استراتژی‌های فروش می‌تواند منجر به افزایش فروش شود. پس اطلاعات پله اول قبل از هر تماس تلفنی است.
  • استفاده از ابزارهای فناوری: استفاده از سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری و فناوری‌های مدرن برای بهبود ارتباط و پیگیری با مشتریان.
  • ارتقاء تجربه مشتری: ایجاد تجربه خرید بیمه مثبت و رضایت‌بخش برای مشتریان با ارائه اطلاعات دقیق و خدمات پس از فروش موثر. بازار از کیفیت گذشته و به تجربه مشتری رسیده است. اینکه شرکت بیمه من اولین ، بهترین ، برترین و… است کمکی به خرید بیمه نمیکند . مشتری وقتی کیف کنه دست به کیفش میزنه .
  • مدیریت بهینه زمان: برنامه‌ریزی مناسب برای تعیین زمان‌های مناسب برای تماس با مشتریان، باعث جلب توجه آنان و افزایش شانس موفقیت در فروش می شود . زمان بندی، مناسب با شرایط مشتریان متفاوت است.
  • ارتقاء توانمندی‌های تلفنی: استفاده از تکنیک‌ها و استراتژی‌های مؤثر تلفنی مانند استفاده از صداهای صمیمی ومتقاعدکننده، پاسخ به اشکالات مشتریان و مهارت در گفتگوهای تلفن. یادمان باشد زبان بدن در هنگام مذاکره تلفنی باید مثل فروش حضوری باشد. حتی لباس برتن شما در متقاعدسازی مشتریان هنگام فروش تلفنی تاثیرگزار است.
  • ارائه پیشنهادات ردنشدنی: ارائه پیشنهادات جذلب درقالب طرح و پکیج بیمه ای و تخفیف‌ برای مشتریان به عنوان خرید دوم یا حتی معرفی مشتری به شما در روند فروشتان تاثیر بسزائی دارد.
  • ارزیابی و بهبود مداوم: ارزیابی مداوم عملکرد فروش، شناسایی نقاط ضعف و بهبود مستمر روش‌های فروش تلفنی وظیفه هر نماینده موفق است. برای این منظور کاری که بارها انجام داده ام و نتیجه فوق العاده ای گرفتم ، از چند تن از همکاران کاربلد درخواست میکنم تا در اتاق فروش دور یک میز نشسته و یکی یکی تماس برای فروش را انجام میدهیم . پس از هر تماس ، تحلیل و گفتگو میکنیم و نقطه نظرات را هم مکتوب کرده و دوباره شروع به تماس میکنیم. این روند هر هفته ادامه خواهد داشت.

سخن پایانی:

روش‌های متعددی فن بیان در بازاریابی تلفنی در فروش بیمه عمر ممکن است باشد. بازاریابی و فروش تلفنی بیمه یکی از این روش‌هاست که با وجود گسترش شبکه‌های اجتماعی، هنوز هم می‌تواند مؤثر باشد. نتایج در ابتدا مثل تمامی روش ها عالی نخواهد بود . اما شما باید با بهبود خود، ادامه دهید. در پایان باید بدانید که اکنون در زمینه بازاریابی خوب عمل می‌کنید، باز هم  نیاز به یادگیری دارید. آموزش مداوم تنها راه موفقیت یک بازاریاب حرفه‌ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است